REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
ZITOK
z dnia 19 maja 2021 r.
§ 1
Postanowienia ogólne
-
Sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego ZiTOK, dostępnego pod adresem internetowym hurtowniazitok.pl realizuje Józefa Hausner, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Hurtownia Elektryczna „ZiTOK” Józefa Hausner z siedzibą w Rudniku nad Sanem (37-420 Rudnik nad Sanem), ul. Adama Mickiewicza 57, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego ds. gospodarki, posługująca się numerem NIP 8651180898 i REGON 180099875.
-
W ofercie sklepu internetowego ZiTOK znajdują się przede wszystkim artykuły elektryczne, elektronarzędzia, źródła światła a także rzeczy związane ze spawalnictwem, automatyką i pneumatyką.
-
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z Konsumentami i Przedsiębiorcami Uprzywilejowanymi na odległość za pośrednictwem Sklepu.
-
Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej między Kupującym, a Sprzedawcą.
-
Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest pod nr tel.: 572 609 359 lub 518 490 069, pod adresem mailowym: sklep@hurtowniazitok.pl oraz pod adresem: ul. Adama Mickiewicza 57, 37 – 420 Rudnik nad Sanem.
§ 2
Definicje
-
Hasło – znaki alfanumeryczne niezbędne do uwierzytelnienia Użytkownika podczas
logowania do Konta, które Użytkownik ustala sam w trakcie rejestracji.
-
Formularz Zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
-
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie zgodnie z treścią Regulaminu, posiadający wymaganą przez Kodeks cywilny zdolność do czynności prawnych, niezbędną do dokonania zakupu produktów w Sklepie.
-
Klient Uprzywilejowany - Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany.
-
Konsument - osoba fizyczna dokonująca zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.
-
Koszyk - element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
-
Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
Przedsiębiorca Uprzywilejowany - osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).
-
Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
-
Sklep – sklep internetowy ZiTOK, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem zitok.pl.
-
Sprzedawca – Hurtownia Elektryczna ZiTOK JÓZEFA HAUSNER z siedzibą w Rudniku nad Sanem 37-420 przy ul. Adama Mickiewicza 57, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8651180898.
-
Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem Uprzywilejowanym w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
-
Użytkownik - każdy podmiot korzystający z Internetu, który wejdzie na stronę internetową Sklepu.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane w formularzu zamówienia do bezpośredniego zawarcia Umowy sprzedaży Produktów znajdujących się w Koszyku.
-
Zapytanie ofertowe – funkcja dostępna za pośrednictwem przycisku „Kontakt” znajdującego się w menu głównym strony, umożliwiająca przesłania do Usługodawcy zapytania ofertowego.
§ 3
Techniczne warunki korzystania ze Sklepu
-
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu i składania zamówień, niezbędne są:
-
urządzenie z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Internet Explorer) z obsługą skryptów Javascript,
-
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
-
włączona obsługa plików cookies,
-
Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies zawarte są w Polityce Plików Cookies, udostępnionej pod adresem https://hurtowniazitok.pl/pliki-cookie,1003,pl.html i stanowiącej integralną część Regulaminu.
-
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą lub niedozwolonym działaniem osób trzecich.
-
Sprzedawca informuje, że do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z usług świadczonych za pośrednictwem sieci Internet należą w szczególności: ingerencje osób trzecich, wirusy komputerowe, spam (nie zamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców), a w interesie każdego Użytkownika jest zainstalowanie oprogramowania chroniącego urządzenie Użytkownika przez wymienionymi zagrożeniami.
§ 4
Zakładanie Konta w Sklepie
1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji dostępny pod adresem: https://hurtowniazitok.pl/client/loginorcreate/newclientaccount
Niezbędne jest podanie następujących danych:
-
adres e-mail
-
hasło
-
imię
-
nazwisko
-
numer telefonu
Należy także akceptować pole reCaptcha weryfikujące klienta z pomocą usługi Google oraz akceptować regulamin i politykę prywatności sklepu, po kliknięciu przycisku ”Rejestracja” aktywować konto linkiem na podany przy rejestracji adres e-mail.
2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez wpisanie adresu e-mail/numeru telefonu i hasła, ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy drogą pisemną lub za pośrednictwem poczty e-mail na adresy wskazane w § 1 ust. 5 Regulaminu.
5. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość ograniczenia korzystania ze Sklepu internetowego osobom, które nie ukończyły 18 roku życia.
6. Klient w ramach Konta w Sklepie internetowym otrzymuje korzyści w postaci:
a) posiadania dostępu do historii i szczegółów zamówień,
b)programu rabatowego na cały asortyment lub konkretne towary aktywowanego kodem rabatowym otrzymanym po pierwszym lub kolejnym, zamówieniu, wysokość rabatu zależna od rodzaju promocji, konta, typu towaru, typu konta, zwykle wysokość rabatu od 2% do 10%, rabat dla klientów dokonujących zakupów pierwszy raz wynosi 5%,
c) możliwości zapisania swoich danych adresowych oraz ich późniejszego edytowania,
d) zyskuje dostęp do pokwitowań.
§ 5
Składanie zamówienia w Sklepie
-
Sklep przyjmuje zamówienia poprzez stronę hurtowniazitok.pl.
-
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu (za wyłączeniem przerw technicznych).
-
W celu złożenia Zamówienia należy:
-
w przypadku osób posiadających konto (opcja z logowaniem):
-
a) zalogować się do Sklepu,
-
b) wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „DO KOSZYKA”,
-
c) kliknąć przycisk „Przejdź do koszyka”.
-
d) postępować zgodnie z dalszymi komunikatami na stronie.
-
e) zaakceptować Regulamin, poprzez kliknięcie przycisku informującego o akceptacji Regulaminu,
-
f) kliknąć przycisk „Potwierdź zakup z obowiązkiem zapłaty”.
-
w przypadku osób nieposiadających konta (opcja bez rejestracji):
-
a) wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „DO KOSZYKA”,
-
b) wybrać sposób wysyłki i płatności, podać kod rabatowy jeśli jest posiadany,
-
c) wypełnić formularz zamówienia, zawierający następujące dane: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, miejscowość, kod pocztowy), adres e-mail, numer telefonu, dla faktury VAT na firmę dane firmy oraz NIP (nie wystawiamy faktury VAT na firmę bez podania NIP).
-
d) zaakceptować Regulamin, poprzez kliknięcie przycisku informującego o akceptacji Regulaminu,
-
e) kliknąć przycisk „Potwierdź zakup z obowiązkiem zapłaty”.
-
Niespełnienie warunków wskazanych w § 5 ust. 3 skutkuje odmową świadczenia usług drogą elektroniczną.
-
Produkt w koszyku w ilości deklarowanej przez Klienta jest dostępny do momentu kiedy inna osoba nie zarezerwuje go szybciej niż Klient przejdzie do końca procesu weryfikacji dostępności Produktu poprzez kliknięcie przycisku „Potwierdź zakup z obowiązkiem zapłaty”. Ponadto informujemy, iż hurtownia elektryczna ZiTOK prowadzi sprzedaż bezpośrednią w sklepie stacjonarnym co wpływa na liczbę dostępnych artykułów, co za tym idzie również tych dostępnych w koszyku zakupowym, może skutkować to niedostępnością towaru gdy Klient indywidualny wykupi stacjonarnie dany produkt szybciej niż zakończy się proces zakupowy w sklepie internetowym. W takim przypadku stan magazynowy na dany produkt osiągnie odpowiednio niższą ilość towaru lub zerową co bezpośrednio może wpłynąć na niemożność sprostania oczekiwaniom klienta, przypadki takie będziemy rozpatrywać indywidualnie kontaktując się z Klientem.
§ 6
Cena i płatność
-
Ceny Produktów prezentowanych na stronie internetowej Sklepu są wyrażone w złotych polskich (PLN), są cenami brutto (tj. zawierają wszystkie opłaty i podatki) i nie zawierają kosztów dostawy.
-
Koszty dostawy produktów są wskazywane Klientowi w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową sprzedaży, a ich wysokość uzależniona jest od wybranego sposobu dostawy.
-
Łączny koszt Zamówienia, obejmujący cenę Produktu oraz koszty dostawy widoczny jest w podsumowaniu dokonywanego Zamówienia.
-
W przypadku wybrania płatności przelewem, należy dokonać zapłaty na konto bankowe:
numer konta 91 1240 2760 1111 0011 0518 0350
ZiTOK
ul. Mickiewicza 57
37-420 Rudnik nad Sanem
W tytule przelewu należy wpisać numer Zamówienia!
-
Możliwe jest dokonanie płatności metodą Przelewy24. podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayPro SA ul. Kanclerska15, 60-327 Poznań, NIP: 7792369887, Regon: 301345068.
-
Możliwe jest dokonanie płatności przy użyciu kart płatniczych, przy wybraniu odpowiednich usług dostawy InPost za pobraniem, a w przypadku wybrania odbioru osobistego, dokonanie płatności może nastąpić w punkcie odbioru u Sprzedawcy.
§ 7
Realizacja Zamówienia
-
Po prawidłowym złożeniu Zamówienia Sklep niezwłocznie wysyła Klientowi potwierdzenie zamówienia w formie wiadomości e-mail na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, co stanowi jednocześnie potwierdzenie zawarcia z Klientem Uprzywilejowanym umowy na odległość. Załącznikiem do wiadomości e-mail jest dokument w formacie PDF zawierający dane dotyczące Zamówienia oraz formularz odstąpienia od umowy.
-
Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
W przypadku wyboru przez Klienta:
-
płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą (płatność z góry) Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane;
-
płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki;
-
płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
4. Czas realizacji zamówienia złożonego za pośrednictwem Sklepu internetowego, wynosi do 30 dni roboczych według art. 543[1] Kodeksu Cywilnego (przesyłki wysyłamy niezwłocznie zwykle w ciągu 1-3 dni roboczych), licząc od dnia:
1) w przypadku wybrania przez Klienta opcji „płatność za pobraniem” – od dnia wysłania przez Sklep do Klienta wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji,
-
w przypadku wybrania przez Klienta opcji płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
5. Zastrzegamy dłuższą ramę czasową realizacji zamówienia zgodną z art 543[1] Kodeksu Cywilnego wynoszącą do 30 dni włącznie, ze względu na to, iż Hurtownia Elektryczna ZiTOK Józefa Hausner również prowadzi sprzedaż stacjonarną.
6. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, odbiór będzie możliwy od dnia prawidłowo złożonego i potwierdzonego zamówienia Produktu, do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta lub wiadomością sms gdy zostanie podany numer telefonu przy składaniu zamówienia.
§ 8
Odstąpienie od umowy
-
Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287) Klient Uprzywilejowany może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z wyjątkiem kosztów o których mowa § 6 ust. 2 Regulaminu.
-
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
-
W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
-
W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony, termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
-
Klient Uprzywilejowany może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Klienta Uprzywilejowanego oświadczenia przed upływem tego terminu.
-
Wzór oświadczenia o którym mowa w § 8 ust. 5 stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Wzory te mają jedynie charakter przykładowy.
-
Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 1 ust. 5. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi Uprzywilejowanemu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta Uprzywilejowanego o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta Uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Klient Uprzywilejowany powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Klient Uprzywilejowany odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem.
-
Klient Uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
-
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi Uprzywilejowanemu w odniesieniu do Umowy:
-
o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Klienta Uprzywilejowanego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta Uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
-
w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
-
o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta Uprzywilejowanego, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
-
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
§ 9
Procedura rozpatrywania reklamacji
- a.i.1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczać Klientowi rzecz bez wad fizycznych lub prawnych. Sprzedawca ponosi wobec Klientów odpowiedzialność za wady produktu na zasadach określonych przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2019 r. poz. 1145) w szczególności w art. 556 i następnych k.c.
-
1.a.i.2. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może wnieść Reklamację pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy
-
1.a.i.3. Zalecane jest, aby reklamacja zawierała: dane kontaktowe Klienta, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, datę nabycia produktu, rodzaj reklamowanego produktu, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Klienta, a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć dowód zakupu produktu ( np. kopia paragonu, faktury). Przykładowy formularz reklamacji stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
-
1.a.i.4. Jeżeli ramach procedury reklamacyjnej konieczne okaże się zapoznanie przez Sprzedawcę ze sprzedanym Produktem, Klient jest zobowiązany wysłać Produkt na koszt Sprzedawcy na adres podany w § 1 ust. 5 niniejszego Regulaminu. Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem.
-
1.a.i.5. Sklep rozpatruje reklamacje niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji wysłanej przez Klienta.
-
1.a.i.6. W przypadku braku informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji, w terminie określonym w ust. 5, reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść Klienta.
-
1.a.i.7. W przypadku uzasadnionej reklamacji, Klient może żądać doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową, nieodpłatnej naprawy lub wymiany produktu na nowy, obniżenia ceny lub istnieje możliwość odstąpienia od umowy, a wtedy Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny produktu. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. W przypadku gdy podczas rozpatrywania reklamacji nie zostanie stwierdzona wada lub wada będzie spowodowana nieprawidłowym użytkowaniem/uszkodzeniem produktu przez Klienta ponosi on koszt przesyłek.
-
1.a.i.8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
-
1.a.i.9. Prawo do rękojmi wyłączone jest wobec Klientów dokonujących zakupów jako Przedsiębiorcy, z wyjątkiem Przedsiębiorców Uprzywilejowanych.
-
§ 10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1.a.i.9.a.i.1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument ma możliwość m.in.:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
b) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- 1.a.i.1.a.i.1. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
- 1.a.i.1.a.i.2. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- 1.a.i.1.a.i.3. Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny - obie strony muszą wyrazić zgodę na postępowanie. Sprzedawca wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów z Konsumentami.
§ 11
Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów
-
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
-
Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
-
Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
-
W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
-
W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
-
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
-
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
-
Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Klientów-osób fizycznych określone zostały w „Polityce prywatności”, stanowiącej integralną część Regulaminu. Polityka plików Cookie również stanowi integralną cześć Regulaminu i opisuje ich zastosowanie oraz sposób przetwarzania danych.
-
Integralną częścią regulaminu jest Procedura Zwrotów i Procedura Reklamacji zamieszczone na stronie https://hurtowniazitok.pl
§ 12
Postanowienia końcowe
-
Regulamin jest dostępny pod adresem: https://hurtowniazitok.pl
-
Klient ma możliwość odczytu, ściągnięcia treści regulaminu na swoje urządzenie oraz dokonania wydruku.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2019 r. poz. 1145), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287). ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2019 r. poz. 123), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
-
W przypadku dokonania zmiany niniejszego Regulaminu wszystkie umowy zawarte i zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia umowy i złożenia zamówienia przez Klienta.
-
Załącznikami do Regulaminu są: Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy, które stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu oraz wzór formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu. Załącznik nr 3 Reklamacja Towaru, Załącznik nr 4 Procedura Zwrotu, Załącznik nr 5 Procedura Reklamacji.
-
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 19.05.2021r. i obowiązuje do umów zawartych od tego dnia.
Załącznik nr 1
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
W myśl art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287) mają Państwo prawo odstąpienia od niniejszej umowy w terminie 14 dni. Każdemu Klientowi będącemu Klientem Uprzywilejowanym, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny. Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta lub osobę trzecią przez niego wskazaną inną niż przewoźnik.
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi Uprzywilejowanemu w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta, m. in. w sytuacji:
-
o świadczenie usług, gdy przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta Uprzywilejowanego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta Uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze oświadczenia wysłanego do nas drogą pocztową lub drogą elektroniczną na wskazane poniżej adresy do korespondencji:
Adres mailowy: sklep@hurtowniazitok.pl
Adres siedziby: ul. Adama Mickiewicza 57, 37 – 420 Rudnik nad Sanem.
Aby złożyć oświadczenie co do odstąpienia od umowy mogą Państwo skorzystać z udostępnianego przez nas wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu Sklepu. Skorzystanie z wzoru formularza nie jest obowiązkowe i w żaden sposób nie wpływa na samą realizację prawa do odstąpienia od umowy.
Do zachowania terminu 14 dniowego wystarczy wysłanie oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY:
Gdy Klient Uprzywilejowany odstąpi od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Klient Uprzywilejowany jest zwolniony wówczas z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły sobie nawzajem podlega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa do odstąpienia od niniejszej umowy. Zwracamy Państwu wszystkie otrzymane płatności. Sklep internetowy może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania od Klienta Produktu lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej.
Prosimy o odesłanie Produktu na podany wyżej adres nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo drogą listowną czy to drogą elektroniczną o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany również, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Informujemy, iż będą Państwo zobowiązani ponieść bezpośrednie koszty związane ze zwrotem Produktu. Odesłanie na zwrot jest realizowane na koszt własny osoby zwracającej Produkt.
Prosimy o przemyślane zakupy.
Załącznik nr 2
......................, dn. ......................
................................................
................................................
................................................
imię, nazwisko i adres Klienta Uprzywilejowanego
ZiTOK
Józefa Hausner
ul. Mickiewicza 57
37 – 420 Rudnik nad Sanem
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r. poz. 827) odstępuję od umowy nr …........ zawartej dnia ........................... dotyczącej zakupu produktu/usługi ………………………………………..……........................
..............................
podpis Klienta Uprzywilejowanego
Załącznik nr 3
......................, dn. ......................
................................................
................................................
................................................
imię, nazwisko i adres Klienta
ZiTOK
Józefa Hausner
ul. Mickiewicza 57
37 – 420 Rudnik nad Sanem
REKLAMACJA TOWARU
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu …………… towar jest wadliwy. Wada polega na …………………………………………………………………………………. Wada została stwierdzona w dniu ……………………….. Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny żądam:
• wymiany towaru na nowy* (art. 561 § 1 k.c.)
• nieodpłatną naprawę towaru* (art. 561 § 1 k.c.)
• obniżenia ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: …...........................................…) zł, Proszę o zwrot podanej kwoty na konto....................................................................................... /przekazem pocztowym na mój adres* (art. 560 § 1 k.c.)
• odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto ………….* (art. 560 § 1 k.c.)
Z poważaniem,
*niepotrzebne skreślić
Załącznik nr 4
Procedura Zwrotu
1. Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając oświadczenie na adres mailowy sklep@hurtowniazitok.pl oraz zwracając zakupiony towar, w terminie 14 dni liczonym od daty wydania towaru (odbioru przesyłki ). Prosimy podać dodatkowe informacje jak nick użytkownika, numer paragonu, numer faktury, numer zamówienia, indeks katalogowy towaru (w tytule e-maila i na formularzu zwrotu) w celu ułatwienia i przyspieszenia operacji.
- Zwrot powinien nastąpić nie później, niż w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia na adres Hurtownia Elektryczna ZiTOK Józefa Hausner ul. Adama Mickiewicza 57 37-420 Rudnik nad Sanem.
- Możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny nie dotyczy towarów sprowadzanych na indywidualne zamówienie Klienta.
- Zwrot towaru możliwy jest w przypadku produktów nieużywanych, nieuszkodzonych i w oryginalnych opakowaniach. Zwracane towary muszą być kompletne. Używanie/eksploatacja, uszkodzenie towaru lub oryginalnego opakowania zmniejsza wartość towaru czego może dochodzić Sprzedawca w rekompensacie przy zwrocie pieniędzy.
- Zalecamy wykorzystanie dodatkowych opakowania do wysyłki, aby oryginalne opakowanie nie nosiło śladów uszkodzeń, ani nie miało żadnych śladów taśm do pakowania, naklejek itp.
- Towary zabezpieczone fabrycznie nie mogą być zwrócone po zdjęciu folii lub innych zabezpieczeń, bądź zniszczeniu pudełka.
- Do przesyłki ze zwracanym towarem należy dołączyć oryginalny dowód zakupu.
- Jeżeli zwrócony towar, sprawdzony przez nas spełnia wymagania odnośnie towarów zwracanych, zwracamy Klientowi poniesione koszty przelewem na wskazane konto.
- Nie pokrywamy kosztów przesyłek poniesionych przez Klienta przy zwrotach. Odstępując od umowy, Klient odsyła towar na swój koszt. Zwrot kosztu pierwotnej przesyłki do Klienta jest możliwy w wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostawy wyszczególnionego w naszej ofercie. Przy zwrocie częściowym zakupionych towarów nie zwracamy kosztu pierwotnej przesyłki.
- Nie przyjmujemy również żadnych przesyłek za pobraniem.
- Zwrotom nie podlegają towary nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
2. Odstąpienie od umowy NIE DOTYCZY FIRM (z wyjątkiem jednoosobowych działalności), zakupów na fakturę związanych z działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Wszystkie takie przypadki rozpatrujemy indywidualnie po konsultacji e-mail-owej lub telefonicznej, zastrzegając sobie prawo odmowy. Stan towaru musi być zachowany w oryginalnej formie.
- W sytuacji pozytywnego rozpatrzenia rezygnacji prosimy o zwrot towaru, wysyłamy do Klienta oryginał i kopię faktury korygującej po ustaleniu formy I sposobu przesłania faktury korygującej (tradycyjnie, e-mail+poświadczenie).
- Prosimy o odesłanie podpisanej kopii faktury korygującej oraz wskazanie numeru konta do zwrotu.
- Przelew za zwracany towar wykonujemy po otrzymaniu podpisanej kopii faktury korygującej oraz towaru.
3. Niezależnie czy zakupu dokonała osoba fizyczna czy firma, zwrotom (odstąpieniom od umowy bez podania przyczyny), ani wymianie nie podlegają :
- części elektryczne i elektroniczne,
- części sprowadzane od producentów na życzenie Klienta.
4. Proszę pamiętać o podaniu numeru aukcji, dołączeniu dokumentu zakupu i podanie konta bankowego do zwrotu pieniędzy.
Załącznik nr 5
Procedura Reklamacji
Robimy wszystko, aby oferowane przez nas produkty były jak najwyższej jakości. Jeśli jednak pojawią się usterki w zakupionym u nas towarze należy skontaktować się z nami telefonicznie lub poprzez e-mail, a reklamowany towar dostarczyć do siedziby Sprzedawcy będącej miejscem zakupu towaru lub wysłać bezpośrednio na adres siedziby Sprzedawcy Hurtownia ZiTOK Józefa Hausner, ul. Adama Mickiewicza 57, 37-420 Rudnik nad Sanem, woj. Podkarpackie.
Przy dokonywaniu reklamacji prosimy postąpić według punktów:
1. Zgłosić telefonicznie lub poprzez e-mail zaistniałą sytuacje, zdarza się że pewnego rodzaju niedogodności i problemy udaje się usunąć poprzez konsultacje telefoniczną.
2. Po ustaleniu z nami - odesłać lub dostarczyć osobiście na nasz adres razem z dowodem zakupu lub kartą gwarancyjną (jeśli taka była wystawiana) oraz protokołem reklamacji. Sprzęt musi być zapakowany w sposób umożliwiający bezpieczny transport do serwisu, a także kompletny. Prosimy przy reklamacji, o dokładny szczegółowy opis usterki i problemów ze sprzętem oraz okoliczności ich występowania.
3. Po otrzymaniu i sprawdzeniu reklamowanego towaru, otrzymaniu informacji zwrotnej od serwisu lub producenta, kontaktujemy się z Klientem i przedstawiamy proponowane przez nas rozwiązanie. Sprzedawca ma prawo do wyboru sposobu reklamacji zważając na poniesione koszty.
4. Odbiór reklamowanego towaru następuje wyłącznie w miejscu i formie w jakiej towar ten został dostarczony do Sprzedawcy. Klient ma na to 30 dni od momentu otrzymania informacji o zakończeniu procedur serwisowych/otrzymaniu informacji i możliwości odbioru jeśli reklamacja była składana u nas fizycznie lub odsyłamy jeśli towar był do nas przysłany.
UWAGA:
1. Nie odbieramy przesyłek reklamacyjnych (ani zwrotów) POBRANIOWYCH!
2. Jeżeli nie stwierdzimy wady lub stwierdzimy wadę z winy użytkownika - odsyłamy towar na koszt Klienta.
Na rozpatrzenie reklamacji mamy ustawowo 14 dni.
WAŻNE!
Prosimy o sprawdzenie przesyłki przy odbiorze pod kątem uszkodzeń opakowania, a także zawartości przesyłki i jej stanu, za uszkodzenie przesyłki i zniszczenie towaru podczas transportu odpowiada firma kurierska (transportowa). Należy wtedy wypełnić protokół uszkodzenia z firmą kurierską niezwłocznie przy odbiorze przesyłki.